JesseLinden.reismee.nl

Astana

Astana,

wat een stad, in 15 jaar uit de grond gestampt, dat kun je overal zien.

Er staan hier meer hijskranen dan dat er mensen wonen, het is nog steeds vol in ontwikkeling.

Vandaag ben ik naar het museum over de president geweest,

wat een kerel, die is hier al aan de macht sinds Kazachstan nog bij de Sovjet-Unie hoorde.

In het museum staan cadeautjes uitgestald die hij heeft gekregen van andere staathoofden. Eigenlijk niks bijzonders, maar de Kazachen zijn wel erg trots op de president. Of ze doen heel goed alsof...

Foto' uploaden gaat nog even niet, het kabeltje zit in mijn rugzak

en die is ergens verloren gegaan tussen Amsterdam en Astana, waar die precies gebleven is weet ik nog niet helaas. Ik hoop dat die snel boven water komt. Hij wordt zo snel mogelijk naar het hotel gebracht volgens Lufthansa. Ik heb net op hun kosten enkele schone onderbroeken en een oplader voor de telefoon aangeschaft.

Vooral dat laatste was een hele onderneming.

Morgenvroeg vertrek ik met de trein naar het zuiden.

Ondanks de kofferperikelen heb ik het goed naar mijn zin.

Groeten Jesse

Reacties

Reacties

Ton

Hallo Jesse,
Goed om van je te horen, en fijn dat je het naar je zin hebt! Succes met je rugzak!!
En een hele mooie reis morgen.
Liefs,
pappa

Henk Ploum

Hoi Jesse,
Ik heb vanmorgen gehoord van je reis. Ik vind het knap dat iemand zo'n reis aan durft, petje af.
Ik wens je een fantastische reis toe,waarin je mooie en waardevolle ervaringen kunt opdoen. Ik probeer natuurlijk je reis te blijven volgen.

Henk Ploum broer van opa Jo.

ray

Beste Jesse,
Goed dat het goed gaat muv je oplader e.d. Het belangrijkste is dat je heelhuids bent aangekomen. Vet dat je zo ons op de hoogte houdt van je belevenissen en zal daarom ook elke dag uitkijken naar je volgende stap. Hou je haaks,
Ray

bechena

Ja, wat moet je ook zonder schone onderbroeken. Ik hoop dat je snel verenigd wordt met je rugzak, zodat jullie als twee tweelingsgebroeders verder de reis kunnen volbrengen. Ik vind het eigenlijk nog steeds een vreemd idee dat je zover weg bent. Nu je eenmaal in den vreemde bent geniet voor ons allemaal, want wij zijn te schijterig om aan zo een onderneming te beginnen en vooral in je eentje. Trouwens, al leuke, interessante mensen ontmoet?
Groet Bechena

Rosanne Linden

Ha Jesse, hoe gaat het nu? Is je koffer al terecht? Hoe bevalt het tot nu toe? Ik kijk uit naar je volgende blog/foto's!
Kus

Ton

Hallo Jesse,
Zojuist hier weer een kaarsje gebrand voor je reis.
En vandaag ook speciaal zodat je snel je rugzak mag terugzien.
Tjonge, zo'n goede voorbereiding en dat het dan voor een luchtvaartmaatschappij niet mogelijk is om passagier en bagage op hetzelfde punt af te leveren.
Ergerlijk.
Fijn om te lezen dat je zo flexibel bent. Geweldig. Dat is een mooie eigenschap en die heb je denkelijk ook wel nodig op jouw ontdekkingsreis.
En wie weet, brengt het gemis van je rugzak ook iets goeds.
Veel mooie ervaringen wens ik je toe.
Liefs, pappa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!