JesseLinden.reismee.nl

Tokyo

De laatste dagen van mijn reis zijn alweer bijna voorbij, ik heb ze gebruikt om nog een paar dingen in Tokyo te bekijken die ik eerder gemist had. Er is hier zoveel te zien namelijk, maar nu heb ik toch wel de meeste buurten in de stad verkend. Ik heb al de metrolijnen die er in de stad zijn wel een keer gebruikt, en dat zijn er veel!

Gister en eergister in de avond Shinjuku, Shibuja en de buurten ertussen bewandeld. Leuke buurten, vol met jonge mensen, veel leven op straat en in de cafe's. Gister overdag nog even terug geweest om een paar winkels te bezoeken. Nog even de laatste ruimte in mijn koffer vullen met souveniertjes. In de avond door Tokyo lopen zonder het licht van lantarenpalen en met de meeste reclameborden ook niet verlicht, geeft echt een maf gevoel. Ze zijn hier echt serieus bezig om energie te besparen en volgens mij gaat het ze goed af.

Vandaag nog naar een tempel hier in de stad geweest, toch wel een highlight van Tokyo. Van daaruit te voet naar twee musea in het Ueno-park, ze zijn hier helemaal gek van Van Gogh en de Franse Impressionisten. Dat zie je ook terug in de collectie in de musea, hele mooie werken. Verder vandaag ook weer veel gelopen, de blaren komen weer terug onder mijn voeten.

Zometeen naar een sushi-tentje waar ik tijdens mijn eerste bezoek aan Tokyo heb gegeten, dat was namelijk goed bevallen. Daarna een biertje drinken daar in de buurt. Nog even genieten Tokyo voordat het te laat is ;) Morgen rond deze tijd ben ik inderdaad weer in Europa...

Van de ene kant leuk om iedereen weer te zien, daar heb ik echt zin in. Maar van de andere kant, toch jammer dat het voorbij is. Het is zeker een geweldige ervaring geweest en als het kon zou ik het zo allemaal nog eens over doen.

Maar eerst maar eens goed uitrusten als ik in Nederland ben.

Reacties

Reacties

Marianne

Hoi Jesse
Ja een mooie reis, bewaar alles goed je kunt er dan nog lang van genieten.
Goede reis.
Geniet weer van de lieve mensen om je heen in Nederland
Lieve groet marianne

Ton

Alle wensen, gebeden en kaarsjes hebben hun werk gedaan:
WELKOM THUIS

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!