JesseLinden.reismee.nl

Buchara

Dit is tot nu toe echt de mooiste stad die ik gezien heb deze reis.

Alles is hier mooi groot opgezet en de oude gebouwen opgeknapt.

Vanmiddag ben ik naar het zomerpaleis van de Emir geweest, prachtige gebouwen en tuinen vol met oude bomen. Het deed me een beetje denken aan de fata morgana in de Efteling.

Elk moment verwachtte ik een gesluierde vrouw om de hoek komen.

Maar helemaal gesluierde vrouwen zie je hier eigenlijk niet, ondanks dat het land overwegend islamitisch is. De onderlinge verdraagzaamheid hier, daar kunnen de mensen in Europa nog een voorbeeld aan nemen.Er staan hier kerken naast moskeeen en onderlinge huwelijken komen veel voor.

Voor deze stad zou ik nog wel eens terug willen komen!

Vanacht zullen we de grens met Turkmenistan overgaan met de trein, ik ben benieuwd hoe het daar is. Een stuk strenger heb ik begrepen.

Ik zal jullie op de hoogte houden!

Reacties

Reacties

Ton

Goed om van je te horen.
Inderdaad, wat een geweldig mooie stad.
En als je er nog eens naar terug wilt, dan weet ik wel iemand die met je mee wil gaan.
Geniet van deze bijzondere maanden!
Groeten en liefs van pappa.

ray en bechena en janne

Je lijkt wel een Koning in dat vere land met je big smale.
dat doet ons goed!!!

Atie

Hallo Jesse Geweldig om je te volgen. Geniet maar zoveel je kunt.
En.....die rugzak. Knap hoe je daar mee omgaat. Zo zie je maar dat je eigenlijk niet veel nodig hebt om je happy te voelen Lieve groeten Atie

Marianne

Hoi Jesse
Nou wat een geweldige reis maak je zeg.
Ik vind het geweldig leuk dat ik ook mag mee genieten, dus met de verhalen en foto's blijf ik je volgen.
Veel plezier.
En zonder rugzak kun je ook ver komen en ook kleden, ha, ha, hoef je ook niet zo veel te dragen.
Nou geniet er maar goed van
Lieve groet Marianne

vero

Ha lieve jesse,
Je duitse roots komen van pas zie ik. Leuk dat je in korte tijd vrienden gemaakt hebt.
Wat word je toch een rijk man, rijk aan ervaringen, inzichten en vrienden. misschien moet je maar een boek gaan schrijven, dan gaan we dat heilig verklaren.
Ik vind het geweldig dat we je zo kunnen volgen en mee kunnen genieten.
Dikke kus en liefs,
mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!