JesseLinden.reismee.nl

Kyoto - Nara - Uji

De afgelopen dagen ben ik in Kyoto geweest,

eerst drie dagen in een hotel in het centrum van de stad. Nu de laatste twee dagen in een traditioneel Japans hotel, een Ryokan. Ik zal een paar foto's daarvan uploaden, heel basic is het. Je slaapt op een matje op de grond en de kamer is heel kaal eigenlijk. Maar heerlijk geslapen gister in ieder geval.

Kyoto is de oude hoofdstad van Japan, het is een grote stad met enorm veel tempels. Ik denk in totaal wel meer dan 100! In elke straat is er wel een tempel te vinden, maar de mooiste staan toch wel aan de rand van stad een beetje de bergen in. Ik heb verschillende van die tempels bezocht. Vandaag nog een tempel helemaal met goud bekleed en een tempel met een rots-tuin. Dat laatste is eigenlijk een stuk tuin met aangeharkt grind en rotsen erin, ik ben toch meer van de tuinen met planten. Vandaag de dag begonnen met een rommelmarkt, ik had gelezen dat er op 25 mei altijd een rommelmarkt wordt gehouden bij een tempel in het noorden van de stad. Ik heb een fiets gehuurt en ben daarheen gegaan. Erg leuk, de markt was best groot en veel mensen verkochten hun oude spulletjes. Eigenlijk hetzelfde als in Nederland, alleen dan met hele andere spulletjes. Ik heb veel dingen in mijn handen gehad waarvan ik niet wist wat het was.

Mocht je een keer naar Japan willen reizen moet je echt naar Kyoto en Nara. Nara is een kleine stad die ongeveer voor de helft uit park bestaat. In dat park lopen hertjes los rond tussen de mensen, heel leuk om te zien. Minder handig was het dat een van de herten honger had en mijn kaart van de stad heeft aangegeten ;)

Ook in Nara zijn de bezienswaardigheden vooral tempels, onder andere het grootste houten gebouw ter wereld, Todai-ji. Een enorm gebouw met daarin beelden van Boeddha. Mooie tuinen ook hier weer en prachtig weer (gisteren). De dag daarvoor heeft het echt pijpestelen geregend en ben ik helemaal doorweekt geraakt, misschien was het niet zo'n goed idee om net die dag een fiets te huren...

Vandaag ben ik aan het eind van de middag nog naar Uji geweest, een klein stadje onder Kyoto. Het stadje stelt niet zoveel voor, maar er is daar een heel mooi gebouw. Weer een tempel, maar wel een hele steciale (de Phoenix-hal), deze tempel staat ook afgebeeld op het muntstuk van 10 Yen.

Net zoals in de steden waar ik hiervooor ben geweest zijn de mensen hier heel aardig en hartelijk. Ierse pubs zijn een leuke plek gebleken om Japanners te ontmoeten en onder het genot van een Belgisch biertje te ouwehoeren.

Morgen richting Hiroshima met een tussenstop bij een kasteel.

Reacties

Reacties

ray en bechena

Het is hier mooi weer. We missen iemand om het vuur op te poken en het vlees om te draaien.

Henny en Yasuko

Eigenlijk zat je er niet eens zo ver naast. Een nulletje maar. Kyoyo heeft geen 100, maar meer dan 1000 tempels. Goed dat je daar niet allemaal op de fiets naar toe hoefde. In Fukuoka regent het, maar het lijkt erop dat we het zaterdag en zondag tamelijk droog houden. We horen wel Jesse, wanneer je zaterdag in Fukuoka arriveert. Helaas slaap je hier dan wel weer op een?matje in een kale (Japanse) kamer. Maar daar ben je dan al aan gewend, toch?

Lotte en Ties

He Jesse,
Alles goed? Zo te zien bij jij nog steeds lekker aan het genieten van al het moois in de wereld. We zijn beetje jaloers dat we alweer vol aan het werk zijn en jij Japan nog rond gaat maar ja sommige mensen hebben het toch beter ;-).
Mis je ons al een beetje? Moeten in Nederland keertje leuke avond plannen met foto's uitwisselen etc.
Geniet ervan!!!
xxx

Marianne Akkermans

Wat leuk Jesse.
Wij gaan in februari naar Japan, sorry dat we je verjaardag vergeten zijn, alsnog van haar en lieve groetjes van beide

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!