JesseLinden.reismee.nl

Moskou

Goeiedag,

een groet uit het zonnige Moskou,

ondanks de resten sneeuw die er nog liggen hier is het goed toeven hier. Vanochtend heel vroeg opgestaan voor mij transfer naar het vliegveld in Baku, vreemd om te denken dat ik vanochten nog daar was. Met het vliegtuig naar Moskou waar ik ook mijn koffer kon ophalen.

Je voelt het al aankomen, geen koffer. Wegens een storing bij lufthansa is het niet mogelijk de koffer nog op tijd in Moskou te bezorgen. Lekker.

Dus maar weer toiletspullen aangeschaft, die mag je namelijk niet meenemen in je handbagage dus had ik achtergelaten in Baku. Maar goed dat is geen onoverkomelijk probleem. Ik heb net van de reisagent hier in Moskou het adres gekregen van een groot electronica-warenhuis waar ik misschien een oplader voor mijn camera kan aanschaffen.

Morgenvroeg maar eens kijken. Verder ben ik zo goed als compleet, ik heb ook een nagelknipper kunnen scoren vandaag. Of dwaal ik nu te ver af?

In ieder geval, Moskou:

Vandaag heb ik het Kremlin en het Rode plein bezocht en nog enkele bijzondere kerken.

Mooi zijn ze in de meeste gevallen niet, maar wel bijzonder. En weer wat rond gesjouwd tot de blaren me op de voeten staan. Ook wel wat met de metro gedaan, dat is een hele uitdaging aangezien alles hier in het Russisch aangegeven staat, geen engels te bekennen.

Morgen nog een dag Moskou en dan wordt ik om half negen 's avonds opgehaald voor de transfer naar het station, om kwart over negen vertrekt de trein richting Irkoetsk.

Groeten

Wieder kein koffer, will in Irkoetsk vielleicht da sein.....

Reacties

Reacties

Ton

Hallo Jesse,
Goed om van je te horen vanochtend.
Jammer van je rugzak. Potverdorie.
Hopelijk kun je een kabeltje voor je camera kopen. En anders een nieuwe camera - ik wil wel sponsoren.
De foto's die je tot nu toe gestuurd hebt, zijn ook geweldig hoor. Goede telefoon.
Voordeel is natuurlijk wel dat je in jouw situatie nu niet zo'n zware rugzak hoeft mee te slepen als je met de metro gaat.
En een nagelknipper hoor je altijd bij je te hebben.
Een goede reis morgen naar Irkoetsk - klinkt een beetje naar 'koerier van de tsaar'.
Ik ga morgen ook maar eens oostwaarts - 's nachts kom ik aan in Tbilisi, Georgië en het eerste wat ik daar doe is iets lekkers drinken op je gezondheid.
Nazdravje.
Groeten en liefs van pappa.

Atie

Goh....Wat een tegenvaller die rugzak. Ik vind het wel heel knap hoe je daar mee omgaat hoor. Wat Papa zegt zou ik ook doen. Lekker een nieuwe camera kopen. Ik hoorde zelfs dat je bij dit soort vermissingen voor 100 euro per dag zaken kunt aanschaffen op kosten van de luchtvaartmaatschappij. Dit heb ik alleen gehoord hoor.
Verder geweldig om je verhalen te lezen. Heel veel plezier op je Mongolie-trein. Wij hebben die reis in de Top drie staan. Geniet er van en groetjes

bechena en ray

wij zien dat eerdere berichtjes van ons jou niet bereikt hebben. Jammer! Ligt natuurlijk aan onze computer er niet aan ons. Ik hoop dat deze jou wel bereikt. Groetjes uit het zonovergoten Brabant en wij genieten met jou mee.

bechena en ray

He, nu ik (bechena) tik, lijkt het wel of het berichtje je wel bereikt heeft. Wauw! Lieve Jesse, geniet, zorg dat je rugzak jouw metgezel wordt en heb je weer leuke reisgenoten ontmoet. Wij missen je meer dan we toe willen geven. Mis je ons ook een beetje?

René

Hallo Jesse,

Ik volg je verhalen met heel veel interesse en ben ervan overtuigd dat je een geweldig en onvergetelijk avontuur beleeft.

Het moet toch wel bijzonder voor je zijn om de geheel andere cultuur en leefwijze te ervaren en te zien hoe mensen hun leven leven in de verschillende landen en streken die je bezoekt.

Hoe bevalt het je om “alleen” onder weg te zijn? ik kan me zo voorstellen dat je niet veel tijd hebt om je echt alleen te voelen; een “eenzamen” reiziger heeft immers altijd wel aanspraak………………..

Het is nu Paasmaandag 10:20 en ik zit met mijn laptop op de schoot ij de tuin naar de vogels te luisteren (heerlijk weertje in zuid Limburg).
Vanmiddag gaan we met z’n allen gezellig naar Tilburg op bezoek, kunnen we lekker bijkletsen en zullen jou reisverhalen zeker aan bod komen.

Super veel plezier nog,
Heel veel groeten van ons allen,

René.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!