JesseLinden.reismee.nl

Listvianka

Hier een berichtje uit Listvianka, Siberie

Gisterochtend bn ik hier aangekomen, direct vanuit de trein naar een guesthouse. Het was toen al prachtig weer, heb ik echt mazzel mee volgens me mensen hier. Normaal sneeuwd het nog rond deze tijd van het jaar. Ik heb een kamer die uitkijkt op het Baikalmeer, het diepste meer ter wereld. Ongeveer net zo groot als Belgie en ongelofelijk helder water.

Het is nog voor het grootste gedeelte dichtgevroren, maar met het mooie weer van vandaag en gisteren zie ik echt dat het ijs aan het smelten is. Je hoort het ook als je er langs loopt, ijs dat smelt valt in het water.

Gister ben ik naar een bergtop gelopen en had een prachtig uitzicht, toen zag ik pas echt in wat voor een gebied ik terecht ben gekomen. Echt overweldigend, zo veel natuur om me heen. Hier in het meer zitten ook zeehonden, maar die heb ik niet in het wild gezien. En een bekende vis uit het meer is de Omul, die heb ik gisteravond geproeft en smaakt goed.

Vandaag nog lekker wat gewandeld en naar de markt geweest, verder is hier niet veel te beleven, maar wel een prachtige plek om een beetje uit te rusten.

Ik heb hier nog twee Nederlanders ontmoet, die gaan de komende dagen ongeveer dezelfde reis maken als ik.