JesseLinden.reismee.nl

Listvianka - Irkutsk - Ulaan Batar

De ochtend waarop ik zou vertrekken uit Listvianka aan het Baikalmeer werd ik wakker met mist buiten. Ik besefte toen ik naar de wc ging dat het licht het niet deed en dat het eigenlijk ook wel erg koud was. In de ontbijtkamer keek ik nog eens naar buiten en zag dat het gesneeuwd had!

Er lag zeker 50cm sneeuw buiten!

De transfer, die geplant was om 10 uur, kon niet tot in Listvianka komen. De weg was te vol met sneeuw. Pas om 17 uur lukte het met een oude Russische legerbus om mij en de twee Nederlandse stellen af te halen. Ondertussen was er nog meer sneeuw bijgekomen en de reis naar Irkutsk duurde een stuk langer.

In Irkutsk ben ik alleen die avond geweest, mijn guesthouse was bij een oudere mevrouw in huis. Daar had ik een slaapkamer en een warme douche, heerlijk. Ook in Irkutsk was er veel sneeuw gevallen, in de avond heb ik de stad nog een beetje verkend, maar wel redelijk op tijd naar bed voor de vroege transfer naar het station.

Om 5.15uur vertrok de trein de volgende ochtend naar Ulaan Batar, Mongolie. Ik zat samen met Mirella en Niek in een coupe, ook een Poolse vrouw erbij, Anna. Erg gezellig, de wodka en het bier hebben weer rijkelijk gevloeid :)

Van Ulaan Batar meteen met een bus naar Terelj, een Gerkamp ik een natuurreservaat.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!