JesseLinden.reismee.nl

Terelj

Terelj, een gerkamp een uurtje rijden vanuit Ulaan Batar.

Het ligt in een natuurgebied, tussen de bergen.

Ik heb geslapen in een vierpersoons Ger, een traditionele Mongoolse tent. Samen met 3 andere Nederlanders. Bij aankomst was het erg koud, we hebben meteen de kachel opgestookt. De tent was op zich goed te verwarmen, alleen 's nachts ging de kachel natuurlijk weer uit en als je dan wakker wordt is het ijs-en-ijskoud.

Overdag was de temparatuur beter te doen, een graad of 10 schat ik. De eerste dag ben ik gaan paardrijden. Voor het eerst in mijn leven, best spannend. Met een klein groepje de steppe op. Heerlijk gevoel om zo door de natuur te rijden op de rug van een paard. Ook heb ik een familie bezocht die daar in een Ger leven. Je moet dan met je rechter voet als eerste over de drempel komen en dan meteen linksaf, anders kom je in de keuken. Daar heb ik ook Yak-melk gedronken, best oke eigenlijk.

De dag daarna heb ik een flinke wandeling gemaakt naar de Turtlerock, een rots die lijkt op een schilpad (met een beetje fantasie). Dat was toch een flinke wandeling. Gelukkig werden we daar opgehaald met een busje. Daar hebben we ook nog een Boeddhistisch klooster bezocht en als klap op de vuurpijl:

In Mongolie gebruiken ze een Arend voor de jacht. Zo'n enorme vogel heb ik op mijn arm gehad. Echt een enorm beest, indrukwekkend!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!