JesseLinden.reismee.nl

Ulaan Batar

Ulaan Batar, de hoofdstad van Mongolie.

Na aankomst uit Terelj heb ik ingescheckt in een hostel in Ulaan Batar (UB zoals het hier genoemd wordt). Ik heb weer een zacht bed en een douche, heerlijk.

De stad is druk veel verkeer. Ik heb besloten om een dag mee te doen aan de excursies die mijn Nederlandse vrienden ook gaan doen. Dat betekende onder andere een bezoek aan het paleis van de voormalige koning en een volksdans voorstelling met traditionele muziek.

's avonds eten en daarna naar een karaokebar. Daar zou ik normaal gesproken nooit heengaan, maar hier kom je daar echt niet onderuit. Dat is hier echt overal. Na twee uur zingen en veel biertjes later zijn we schor en aangeschoten naar buiten gegaan.

Samen met een Nederlander (Martijn) die hier werkt ben ik naar een nachtclub geweest. Erg druk en iedereen wil met je praten, dansen en je iets te drinken aanbieden. We hebben de dj zover gekregen om voor een volle dansende zaal een Nederlands nummer op te zetten. We hebben gedanst op Sterrenstof van de Jeugd van tegenwoordig. Geniaal, iedereen uit zijn dak.

Vanochtend was ik goed brak en nog steeds wel een beetje eigenlijk.

Vandaag ben ik met Ties en Lotte gaan winkelen in een state-department-store, een soort grote bijenkorf of v&d. En nu tussen de gamende Mongolen in een internetcafe.

Morgenvroeg ga ik weer verder, richting Peking

Mein koffer ist in Holland angekommen, endlich :)

Ich hab die Lufthansa gesacht das dahin zu schicken weil ich jetzt schon alles neu gekauft hab. Inclusive schone Mongolische schuhe

Reacties

Reacties

Marianne

Hoi Jesse
Nou het klinkt weer erg goed, ik ben n.l helemaal weg van mongolië en de Ger tenten. De Fam. Waar je op bezoek was komt erg bekent voor maar ja de mongolen lijken erg op elkaar.
Zo ook weer een karaoke rijker.
Gisteravond bij je moeder gegeten was gezellig en lekker.
Het motto is : blijf genieten
Lieve groet marianne

bechena en ray

Hoi, Kerel, Ontzettend groot die vogel. Fijn Nederlanders eventjes in de buurt. Praat zo lekker weg. Hoe kom je aan het woord Ger, ik dacht dat het een Jurt of Yurt was. Nou, ja daar maken we ons toch niet sappel om. Ineens kregen we vandaag binnen ongeveer 1 uur wel 4 berichtjes van je binnen. Fijn iets van je te horen. Enne nog even een moederlijke raad: "Kleed je lekker warm!"' Over moederlijk getikt; zondag is het in Nederland moederdag, misschien vind je het leuk om dan eventjes aan je moeder te denken.
Waar bemoei ik me weer mee. Nou, ja een prettige voortzetting en tot mails.

Ton

Ha lieve Jesse,
weer goed om van je te horen.
De laatste weken veel aan je gedacht en ik krijg steeds meer respect voor je prestatie.
En je maakt genoeg mee voor al die keren in de toekomst als je eens een beetje stilletjes voor je uit wil zitten kijken.
Rustig genieten.
Goeds en liefs van pappa.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!