JesseLinden.reismee.nl

Ulaan Batar - Beijing

De laatste dag Ulaan Batar, dat kan niet voorbij gaan zonder nog een keer te karaoken. De Bohemian rapsody ging niet zoals hij bedoelt was, maar lol hebben we wel gehad.

De ochtend van 5 mei vertrekt de trein om 7 uur, dus weer vroeg het bed uit. Volgens mij was het toch iets te gezellig die avond van tevoren, want die wekker heb ik nooit gehoord. Ik werd wakker van geklop op de deur, verslapen...

Maar de trein heb ik gelukkig wel nog gehaald, met een taxi snel naar het station. Uiteindelijk nog ruim op tijd :)

De treinreis ging voorspoedig, ik raak er al helemaal aan gewend. Deze keer met twee Mongolen in de coupe. Vanmiddag aangekomen in Beijing (Peking). Het hostel zit midden in een oud straatje, heel gezellig. Vandaag nog veel gelopen, onder andere naar het Tiananplein en het mausoleum van Mao. De verboden stad was al gesloten toen ik aan kwam, dat is nog iets voor een van de komende dagen, net zoals een uitstapje naar de Chinese Muur. Daarvan heb ik trouwens al wat van gezien vanuit de trein.

Het weer is hier ook een stuk beter, de shirts kunnen weer uit de koffer. Geen sneeuw en vrieskou meer, maar 25 graden en zonnig!

Deze stad is echt even iets heel anders dan ik gewend ben, maar daarover de volgende keer meer.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!