JesseLinden.reismee.nl

Beijing

Beijing,
echt een enorme stad, ik dacht de avond van aankomst dat ik wel even naar het Tiananplein zou lopen. Dat heeft me anderhalf uur gekost, ongeveer 4 centimeter op mijn kaartje van de stad.Dat belooft nog wat voor de dagen erna.

Die avond heb ik wat rondgesjokt en alleen een park met water en een tempel op een eiland. Plus het plein dus bekeken. Verder alleen plannen gemaakt voor de volgende dagen.

De dag erna, gisteren, ben ik met een taxi naar de Chinese muur geweest, ongeveer op een uurtje rijden van Beijing. Echt machtig mooi, zo groot. Vanuit de trein had ik er al wat van gezien, maar dit stuk was nog voor het grootste gedeelte intact. Met de kabelbaan omhoog naar de muur en vanuit daar wandelend er overheen.Dat was ook nog een hele klim, die muur is niet vlak maar volgt de contouren van de bergen, dus als die enorm stijgen doet de muur dat ook.
Vanuit daar weer met de taxi verder naar het olympisch stadion, het Birdnest. Zie ook de foto's, het ziet er echt uit als een enorm vogelnest. Maar dan een beetje buiten proporties.

Vanuit daar weer de taxi (die was geregeld voor de hele dag) genomen naar een groot waren huis met 7 verdiepingen waar ze alleen maar nepkleding en zo hadden. Daar heb ik wat dingen gekocht, waronder twee horloges voor ongeveer 30 euro in totaal. Echt niet duur allemaal.

's Avonds nog wat gegeten in de buurt van het hotel en nog een biertje gedronken hier aan het water.

Vandaag op tijd weer op en een fiets gehuurd. Ik heb me laten vertellen dat je hier in Beijing goed kunt fietsen. Dat is waar voor de helft ongeveer, de straten zijn goed en vaak heb je ook een fietspad. Maar oversteken is een kunst op zich, daar moet je echt goed uit je doppen kijken.
In de ochtend eerst de Verboden stad bezocht, meteen wanneer dat open ging anders is het er echt te druk. Nu was het al dringen op sommige plekken. Dat was echt enorm, ik had het me niet zo groot voorgesteld.
Verder nog een tempel bezocht in een park en weer een warenhuis, maar deze keer maar kort. Even uit de regen, vanaf vanmiddag is het gaan regenen en nog steeds niet gestopt.
Op de weg terug naar het hotel via een klein straatje waar je verschillende dingen kon eten. Onder andere, vogelspinnen, schorpioenen, aap, duizendpoot, zeepaardjes, zeesterren, torren, ratten en ga zo maar door.
Ik heb me beperkt tot de eerste drie, Aap, Schorpioen en Vogelspin.
Aap was wel oke, Vogelspin was smerig en schorpioen was best wel lekker eigenlijk. Dat moest is toch even proberen.

Nu even gedouched in het hotel en zo avondeten hier in de buurt
Morgenavond vertrekt mijn trein weer richting Xi'an

Reacties

Reacties

Julia

Heey Jesse....

Je hebt echt leukeverhalen...
Ik hoop da alles 1000x mooier is dan dat je al verteld maar dat zal wel....

Tot snel!!!!!!
XXX

marita

Ha Jesse, wat een geweldige onderneming. Eindelijk die grote reis die je van plan was te maken. Chapeau dit neemt je meer af; een een ervaring voor je hele leven. Ik heb vandaag pas je site van Mama gekregen. Ik zal je nu volgen op deze site. Ik had graag je een goede reis gewenst voor je vertrok, maar dan nu maar zo. Lieve Jesse ik reis met je mee in gedachten, heb het goed in Xi'an en daar waar je nog overal naar toe gaat. Heel dikke knuf van mij xxxx Marita ps: I love you maar dat weet je al je hele leven.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!