JesseLinden.reismee.nl

Tokyo

Zo daar ben ik dan, het laatste land van de rondreis.

Tot nu toe is de reis me meer dan bevallen, ik heb echt prachtige dingen gezien en van alles meegemaakt. En Japan belooft weer iets heel anders te zijn.

Ik heb vanaf het vliegveld eerst een stuk met de trein, metro en als laatste te voet de tocht naar het hotel gezocht. Overal waar ik kwam en ik weer de weg moest zoeken of weer een ander kaartje moest kopen werd ik vriendelijk geholpen. De mensen spreken hier redelijk tot goed engels. Maar ze zijn echt enorm vriendelijk en behulpzaam. Echt een verademing, dit heb ik nog nooit zo meegemaakt.

Soms is het ook wel een beetje ongemakkelijk, je wil dan net zo aardig zijn ten opzichte van die mensen, maar dat is lastig als je de taal en de omgangsnormen niet kent. Maar dat komt wel de komende tijd.

Ik heb al veel gewandeld door de stad, al veel gezien deze eerste twee dagen. Wat echt opvalt zijn de reclameborden en neonlichten overal, daar kom je niet onderuit. En de kleding van de jongeren, echt heel erg uitgesproken. Gisteren ben ik naar een park geweest waarvan ik gehoort had dat daar alternatieve mensen rondhingen in het weekend. Dat klopt, van rock en rollers, punkers tot meisjes verkleed als prinsesjes. Maar alle jongeren hier hebben een veel uitgesprokenere stijl van kleden dan wat ik tot nu toe meegemaakt heb.

De parken zijn ook erg mooi hier, het doet me heel erg denken aan de Engelse parken. Alles zo netjes verzorgd en tot op de centimeter bijgeknipt.

In de buurt van het hotel zijn verschillende restaurantjes en cafeetjes, heel leuk en gezellig in de avond. De eerste avond heb ik meteen een Belgisch biercafe ontdekt. Daar heb ik een La Trappe blond gedronken, uit Tilburg!!!

Heerlijk, prijs: 12 euro omgerekend, maar dat kan wel een keer. Ook de Duvel is prima hier ;)En gratis gezelschap, ik werd in dat cafe hartelijk bedankt voor mij bezoek aan Japan, met de nuclaire ramp achter de rug (ongeveer) zijn er maar weinig toeristen hier.

Verder lekker sushi gegeten, dat hoort er ook bij hier natuurlijk. Morgenvroeg wil ik op tijd opstaan en naar de vismarkt gaan hier in de stad. Dat moet ook iets speciaals zijn, daar kun je met sushi ontbijten. De sushi hier is echt heel anders dan hoe ik het in Nederland heb gegeten, veel en veel beter.

kortom,?Japan is met tot nu toe erg goed bevallen. Ik ben erg benieuwd naar de rest van het land en zal waarschijnlijk woensdag weer verder reizen. Aan het eind van de reis kom ik hier ook weer terug.

Reacties

Reacties

Ton

Hallo Jesse,

Goed om te lezen dat het goed met je gaat.
Fijn dat je zulke aardige mensen ontmoet; dat zal ook wel iets met jou te maken hebben.
Een Belgisch café spreekt me wel aan!
Ik zal hier met jou in gedachten ook een La Trappe drinken, een Isid'or.
Op jouw gezondheid!!
En op je ervaringen.
Liefs van pappa.

vero

Ha Jesse,

Zo zie je maar weer dat al het goede uit Tilburg komt: Jesse en La Trappe samen in Tokyo. Nu komt het goed met Japan.
Leuk te zien in de reacties op je blog dat er al mensen naar je uitkijken in Japan.
Ik kijk uit naar de rest van je verhalen.

Dikke kus, mama

zetteler@home.nl

Japan is anders, heel anders; dat heb je al aan de sushi geproefd. Maar ik kan je wel vertellen dat de nucleaire ramp nog laaaang niet voorbij is. Gelukkig kun je de Japanse kranten niet lezen en de televisie niet volgen. Geniet maar van de extravagantie en de belangstelling voor vreemdelingen hier. Wij zien je straks wel in het nog veel vriendelijkere zuiden.
Groet Henny en Yasuko (vanuit Fukuoka)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!