JesseLinden.reismee.nl

Yokohama - Shimoda

Op de 19e ben ik aangekomen in Yokohama, dat is eigenlijk maar een klein stukje van Tokyo vandaan. Het was ongeveer 30 minuten met de trein. Ik had een hotel geboekt tussen Chinatown en een basketbalstadion in. Heel centraal gelegen.

Daar aangekomen kon ik nog niet inchecken, dus heb ik mijn bagage achtergelaten en ben ik wat gaan wandelen door de stad. Het lijkt wel op Tokyo, hoge gebouwen en wegen die op verschillende hoogstes elkaar kruisen. Maar toch is het ook anders, hier staan wat meer oudere gebouwen en het is ook rustiger op straat. Minder auto's en minder mensen te voet. Ook wel even prettig, ik moet toch even bijkomen van de drukte van Tokyo merk ik.

Lekker gegeten in Chinatown, lijkt trouwens wel wat op de kleine straatjes in Beijing. Alleen dan veel netter, alles netjes en strak zoals ik dat overal tot nu toe in Japan gezien heb. 's Avonds in bad gezeten en een filmpje gekeken op de computer, echt een goede aankoop :)

De dag erna op tijd opgestaan en met de trein naar Shimoda, het bleek iets verder dan ik verwacht had en ik heb dus best lang in de trein moeten zitten. Het is een klein stadje een stuk ten zuiden van Yokohama, zonder aansluiting op de Shinkansen (ultra-snelle treinen). Maar wel een heel mooie plek en ook historisch verantwoord ;)

Hier was het dat Japan zich gedwongen zag om het land voor buitenlandse handel open te stellen na een lange tijd van isolatie. In 1854 kwam hier Matthew Perry (Amerikaan) aan land en daarmee Westerse invloeden. Dat zie je nog terug in verschillende gebouwen en standbeelden.

Verder is de omgeving gewoon erg mooi, het doet me heel erg denken aan Kroatie. Maar kijk de foto's maar dan zie je wat ik bedoel. Geen toeristen te zien hier, alleen lokale vissers.'s Avonds weer terug naar Yokohama, daar nog wat gegeten en geslapen.

Vandaag aangekomen in Kyoto, de oude hoofdstad van Japan. Maar daarover een volgende keer meer.

Reacties

Reacties

Jolie Kusters

He die Jesse!

Geweldig wat je daar allemaal meemaakt en ziet! Ongelooflijk. Ik lees altijd met veel plezier je verhalen en kijk heel graag naar de geschoten plaatjes. Ik begin er steeds meer aan te twijfelen of ik ook niet eens de wereld moet gaan verkennen, hoe meer ik van je zie en hoor des te meer ik de behoefte stijgt. Geniet ervan.
Groetejes Jolie

bechena en ray

Tjonge, jonge, wij vinden de Vresselse Hut al een belevenis ansich. De foto's van de Japanse gebouwen vinden wij al overweldigend. Gelukkig dat wij de wereld door jouw ogen ons eigen mogen maken. Onbetaalbaar! Vol verwachting uitkijkend naar jouw volgende foto's.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!