JesseLinden.reismee.nl

Fukuoka - Futsukaichi - Dazaifu

Op de 28e ben ik vanuit Hiroshima, via Miyajima, naar Fukuoka gereisd. Daar heb ik de stoptrein naar een plaats in de buurt genomen, Futsukaichi.

In Futsukaichi had ik op het station afgesproken met Henny en Yasuko, een stel dat ik al in Tilburg voor mijn vertrek ontmoet had en die mij uitgenodigd hadden om op bezoek te komen. Ik kon overnachten in het huis van de moeder van Yasuko, een Japanse dame van 84. Heel leuk om in een Japans huis te kunnen overnachten en kennis te maken met het Japanse leven. Ik heb goed gegeten, niet alleen lokale gerechten, maar ook weer eens een broodje kaas bij het ontbijt. De laatste avond Sashimi, zeg maar Sushi zonder de rijst. Die zat er wel bij overigens, net als verschillende andere gerechtjes. Erg lekker!
Tijdens de weken die ik nu door Japan heb getrokken ben ik toch veel dingen tegen gekomen waar ik van versteld stond, nu heb ik de mogelijkheid gehad om het daar eens over te hebben en is het me allemaal uitgelegd hoe het zit. Ik weet nu het verschil tussen Shinto en Boeddhistische tempels om een voorbeeld te geven.

De avond van mijn aankomst ben ik samen met Henny naar de bar van hun dochter geweest in Fukuoka. Een leuke bar/discotheek met veel vaste klanten, daarvan heb ik er een paar ontmoet, aardige mensen. Een heel internationaal publiek, mensen uit o.a. Rusland, Oezbekistan, Amerika

De eerste hele dag in Futsukaichi zijn we 's ochtends naar de onsen geweest, een soort badhuis. Hier in Japan komt veel water uit de grond omhoog in de vorm van warme bronnen. Vaak met zwavel erin, het stinkt wel een beetje, maar heerlijk warm. Ongeveer 40 graden.
Je gaat je dan eerst helemaal van top tot teen wassen en schrobben, pas als je helemaal schoon bent ga je in het gezamelijke bad, echt alleen om te relaxen.

In de middag met de trein naar een plaatsje in de buurt, Dazaifu. Waar een oude Shinto-tempel te zien was en een prachtige Zen-tuin bij een naastgelegen Boeddhistische tempel. Vooral de tuin was erg mooi, een combinatie van bomen, mos en stenen. Daar in dat stadje hebben we ook wat gegeten, de lokale specialiteit, warme koekjes en warme Sake die nog maar deels gefermenteerd was. Erg lekker.

Samen met Henny en Yasuko heb ik ook een beetje een planning gemaakt voor de komende week, ik heb niet meer zo heel veel tijd en wil nog zoveel zien...

Henny en Yasuko, heel erg bedankt dat jullie mij op sleeptouw hebben genomen de afgelopen dagen! En tot in Nederland

Reacties

Reacties

Henny en Yasuko

Dag Jesse, je was aangenaam gezelschap. Moeder kijkt elke dag naar jouw Appeltje op de kast. Op een dag gaat ze er wat inschrijven. Terwijl jij Japan verder ontdekt beklimmen wij iedere dag Tenpai. Blijf je verwonderen over de Japanners, ook na de uitleg hier. Tot in Nederland

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!